Sunday, March 6, 2011

Laboratory Report!

Hi Everybody! Assalamualaikum ;)

Right now kat dalam makmal analisis. Sementara menunggu the running fiber analisis, boleh tak nak update blog? Boleh tak? Tolong la cakap boleh. Please..please.. ;) Today aku run semua analisis makmal tanpa lab coat. Next time, kena pakai sebab rasa macam kurang aura scientist yang berjaya kat aku bila tak pakai. Plus, wearing a lab coat is a way of precaution steps. Tadi masa nak bersihkan Kjeldahl tube aku terlupa la nak pakai glove. *buat2 lupa kot* Then, pegawai sains aku tegur la kenapa tak pakai. Aku jawab em, takpe je kot kejap je. Dalam hati pula berkata 'ish, asal la tak pakai tadi..terjatuh la credibility macam ni'. Aku pun tak semena-mena ambil la glove pakai right away bila dia cakap chemical untuk Kheldahl ni bahaya untuk kesihatan. Aku kan health conscious person *konon2 la*, jadi word2 bahaya untuk kesihatan tu agak allergic untuk aku. So, I would like to urge all of young scientists to apply all the precautions steps before you undergo any analysis. Lagipun, nampak smart giler2 if pakai labcoat, glove and segala benda yang boleh dipakai dalam makmal. Bila lagi nak nampak macam student berwawasan 2020 yang cemerlang gemilang terbilang kan? So, come on guys..make up ourself to look more sophisticated! ;)

Girls, encem kan?..^_^



Cun tak?..Yeah, I mean cun tak Danish pastry tu? =P

Ok na, Adios..
take care gorgeous! ;)

No comments:

Post a Comment

Awak nak tulis apa tu?...;)