Saturday, February 26, 2011

APA YANG KORANG SELALU BUAT WAKTU KECIK DULU? :)

Hi gorgeous! Assalamualaikum.. ;)


Since aku dah tukar title header blog aku dengan beraninya menggunakan nama sendiri, mesti la ckit sebanyak aku kena cerita pasal aku kan kan. Ni kan blog aku Aysh Ayshikin, bukan blog adik bongsu jiran sebelah rumah kawan aku. *oh gosh stop it*. So, dengan konfidennya aku willing la nak ceritakan rentetan suka duka perjalanan hidup aku sebagai seorang anak seni yang berjaya dari zaman kanak2 hingga la zaman dewasa ni. 


Kecik2 dulu aku ni takde la havoc sangat biasa2 je sama macam kanak2 yang lain. But then aku ni jenis yang suka main tak kira waktu. Paling tak tahan time tengah2 hari celik *hello,instead of buta k* aku akan keluar rumah gi main kat taman. At least dapat main gelongsor pun jd la. Sorang2 je pun, kawan2 aku semua duk dalam rumah petang2 baru depa keluar. Asal tgh hari je aku keluar asal keluar je mesti nak tgh hari. Sebab tu dulu aku setaraf ngan dayang senandung. Tapi mana ada aku nak kisah sangat benda2 remeh camtu. Biar hitam asal hati mulia. Eceh! So, in family memang aku la black sheep kan. Kena warning memang banyak kali tapi budak kecik mana makan saman. Anggap je la aku ni belum mumayyiz kan masa tu. 


Pernah ada satu hari tu masa aku baru balik main around 2pm arwah abah panggil suruh aku diri sebelah tv. Aku pun pegi je la diri kat sebelah tv tu then like always mesti posing macam model kan kan. Tanpa talian hayat arwah abah dengan sinis manisnya dia cakap "kulit awak tu dah nak sama dah macam kaler tv tu". Pergh, tacing beb masa tu but maintain cool but blacky jacky chan je la kan. Aku pun berlalu pegi dengan menundukkan muka tanda faham akan kesinisan itu. Arwah abah memang pandai bab2 psiko anak2 plus sangat loving. Tapi esoknya aku keluar lagi. Hehe.. Ha, aku pernah buat kes ngan mak aku. Ada satu hari yang indah permai dulu aku memang desperate giler-giler nak pegi keluar main time panas2 terik. No biggy, aku main la buaian. Hayun diri sendiri tinggi2 so that dapat la rase angin2 bertiup kencang, pastu tak rasa panas dan rambut2 pun berolak alik. Konon aku la yang paling comel kat dalam taman tu. Dah memang aku sorang je pun yang ada kat situ confirm la aku yang akan menjadi pujaan hati diri sendiri kan. Hihiks~ gelak gediks =P 


Pastu tengah syok2 main ada pulak sorang abang yang so-so la hensemnya berteriak panggil nama aku dari jauh. Eh,asal mamat ni takkan nak join main buaian ngan aku pulak kan. Hah,ada apa? berkata daku kepada abang itu. Then dia jawab, "tu mak kat rumah tu suruh balik bukakkan pintu. Tak tau, balik nanti kena marah".....eh?asal lak kan...OHH! *nada shock habis* baru aku teringat sebelum aku keluar rumah nak main tu mak aku tengah qailulah, jadi aku macam detektif conan la keluar rumah secara bijaksana dan tanpa ragu telah mengunci pintu rumah. Akibatnya mak aku pun terkurung la bersama adikku yang masih baby2 tu..hee~ Huish..kalau mak marah, memang macam petir la jawabnya sebab mewarisi nenek aku. ;) Then bila balik rumah aku disambar puting beliung..mak aku angkat aku tinggi2 then letak atas katil. Mujur dia tak hayun aku sambil pusing macam naik roller coaster tu. Serun wooo..aku ni kadang2 gayat jugak. Aduh,since that day aku merajuk la kan taknak keluar rumah taknak cakap ngan orang. Big impact jugak la kalau aku kena marah..huhu..


Kadang2 anak jiran akan datang main ngan adik aku yang gegirl tu. One boy and other one gegirl. =P Aku bab main masak2 ke pondok2 ke takde la berminat sangat nak main. Not my type kate omputih. Tapi aku join jugak la kalau dah takde sangat option lain. Selalunya aku akan create option supaya life aku ketika itu akan jadi lebih menarik tertarik kau memang da bomb! *abaikan* There is one pleasant moment dimana aku tarik anak jiran aku yang gegirl tu masuk bilik. Ala,chill k..aku bukan buat apa pun aku just bagi dia sesuatu yang menarik. Nak tau apa? Masa tu kat lantai bilik aku ada sesuatu yang unik bagi aku. It was like gula2 berwarna coklat. Kecik and comel je. Then aku pun amik la pastu bagi kat budak tu. Aku cakap la tu gula2. Well, usually an obedient person will follow what I say. Aku suruh dia makan. Tanpa berfikir panjang, dia pun ngap ke dalam mulut. Oh yeah, I was so happy by that time. Set, arahan diterima! berita faham roger~ Once dia kunyah, katakan la nama dia lisa (sorry, I tend to forget da cutest name. ahaks!) muka dia berubah rupa. You might guess yang benda alah itu sebenarnya was something yuck yucking thing. Well,it's true. It was actually something that we call 'telur lipas'. Lucky her, sebab dia telah meludahkan balik coklat comel itu. Aku kurang berpuas hati dengan tindakan refleks lisa tu bertindak tanpa mengikut arahan. So aku pegi la dapur bukak peti amik mentos yang kaler2 tu then aku letak butter yang agak cair atas mentos tu semata2 untuk si lisa tu. Kreatif kan aku, nampak gula-gula tu enak lagi berkrim. Motif, hanya mahu pastikan misi aku berjaya. And wow, she's impressed. Must be happy with my kindness for serving her something cute and looks yummy! =P But once again, si lisa tu tak makan habis mentos krim tu. Oh,aku kecewa. Mission impossible. I was like ergh, then tanpa segan silu aku cubit pipi dia yang chubby tu kuat2 sampai dia nangis. Pastu apa lagi, aku buat rilek je la kan maintain cool. hee~ Actually aku mana boleh tengok pipi budak2 chubby2. Boleh jadi allergic seluruh badan. They all memang comel jeles2. hihi. Tapi semua tu dah jadi sejarah, sekarang aku dah tak buat dah penganiaan bersiri tu lagi. Dah insaf. All that has happened before I enter the kindergarten. Tapi bila kat kindergarten lain pulak kisahnya. Aku simpan dulu cerita2 sensasi itu biar tak basi *geli geleman* (~_^)


For those yang kurang pasti how the 'telur lipas' is looks like. Ha, macam ni la! Tapi hello, kalau yang beserta ngan anak2 lipas ni sekali aku pun tak lalu nak amik. Eww!!! (bahasa konon2 comel bak kate anwarhadi but dude, I'm starting admire your vids. Bangga tak? bangga kan?) peace yaw! ;)
Atas permintaan ramai aku sertakan pic aku bersama cik suhaina md padzil calon gadis melayu musim ke-5. Ahaks =P


p/s: diminta sila abaikan ilustrasi ayat jika ada yang berunsurkan nilai perasan atau tinggi diri. ^_^


p/s 2: abang aku pernah panggil aku india sarawak sebab warna kulit satu tona dengan warna kopi tanpa susu kegemaran aku. kejam tak? kejam kan? so please avoid to call me like dat! haha.. ;)


pesanan ikhlas ini dirakam khas kepada para pembaca sekalian yang gorgeous! 


Alrite, until here. Take care! ^_^

3 comments:

  1. saya sudah baca wahai sayang..hehehe.. u memg nakal kan..ha.. ;) nnty i comment lagi tau ;)

    ReplyDelete
  2. der..wa mmg nakal tp dlm hati ada taman tema genting. hihiks~ agak2 u nak sepuk i tak kalau ckp mcm ni depan2?ahah! =P

    ReplyDelete

Awak nak tulis apa tu?...;)